- דף הבית
- >
- הפתרון שלנו לבעיה שלך
הפתרון שלנו לבעיה שלך
יש בעיה, הכירו אותה:
אנשים רבים שמעוניינים ללמוד מתקשים למצוא מסגרת איכותית מספיק כדי לזקק את מלוא הפוטנציאל שטמון בהם,
כך זה היה מאז ומתמיד.
ניתן למצוא דימיון רב בין כיתות הלימוד ביוון העתיקה לבין כיתות הלימוד של היום, על יתרונותיהם ובעיקר חסרונותיהם.
40 תלמידים דחוסים בכיתה אחת, לכול אחד שטח עבודה מוגדר היטב וזמני לימוד קשיחים המשותפים לכולם ביחד,
אם רצית להתבלט לא היית יכול כי השאיפה והצורך מכתיבים שכולם יעמדו באותה הרמה ואם נתקעת מאחור סימן שאת הפיגור יהיה לך מאוד קשה להשלים.
כבר 15 שנה מדברים על מהפך בשיטות הלימוד, ח"כ מביא דעה בעד, שר אחר מצביע נגד... וכך זה נמשך. במקום דיבורים
מוסדות לימוד מן השורה הראשונה הרימו את הכפפה והחלו במאצמצים להקים את כיתות הלימוד האינטרנטיות הראשונות,
שמות מכובדים לכול הדעות ניתן למצוא ברשימה, הארוורד, ייל, פרינסטון ואפילו נציגים ישראלים כדוגמת הטכניון!
וזהו הפתרון:
בעידן האינטרנט הכול משתנה, מי שאינו מצליח להתרגל לשיטות חדשות, מי שאינו מגביר את יעילותו נשאר מאחור, הרחק
מאחור. נשאלת השאלה למה לא להתקדם הלאה?
ניתן למנות אין ספור יתרונות לשיטות הוראה חדשות, בשלב הראשון אנו נרגיש את זה בכיסים, פתאום לא צריך לבזבז
אלפי שקלים על קורס אחד שיכין אותך לבגרות במתמטיקה, למה להשקיע משכורת חצי שנתית כשאפשר לעשות את הכול
במחיר עלות בלבד?
בשלב השני מתחילים להרגיש את השינוי באווירת הלימוד. מהיום כבר אין לחץ בצורת מרתון של כתיבה, הפסקה 5 דקות,
שעה נוספת של כתיבה, שוב הפסקה של 5 דקות ואז שוב העתקה מהלוח במשך שעה שלמה! בשיטת הלימוד שלנו התלמיד
מגיע לשיעור בזמן שבו הוא רוצה, בין אם זה אמצע הלילה, שעות הבוקר או בארוחת צהריים בבית הקפה הקרוב אליו, התלמיד
מקשיב לשיעור, פותר תרגילים ביחד עם המורה ועושה הפסקה מתי שהוא רוצה, לא מתי ששאר הכיתה מחליטה.
בשלב השלישי אנו רואים את התוצאה, וכאן החלק המעניין. אלפי תלמידים מצליחים לקבל ציונים הגבוהים בהרבה מהחברים
שלהם שלמדו בכיתה רגילה!
איך זה קורא? ננסה לנתח את הדברים:
- התלמידים בשיעור רגיל לומדים כ-3 שעות עם הפסקות קטנות באמצע, לעומת זאת התלמידים האינטרנטיים לומדים כ-3 שעות שנפרשים לפי הזמן שהם קובעים לעצמם. משמע, אנו מקבלים ספיגה הרבה יותר איכותית של חומר הלימוד.
- התלמידים בשיעור רגיל מנסים להתרכז ברצף, לאורך כול השיעור, אסור לאכול, אסור לצאת לנשום אוויר, אסור כלום כי רוב הסיכווים שתפספס את המשפט החשוב הזה שיסגור לך את הנושא. אצלינו אין שום הגבלות, בשיטת הלימוד האינטרנטית התלמידים שלנו לא כפופים לאף מגבלה ולכן זה כבר לא רלוונטי.
- בגישה הישנה במקרה והתלמידים לא הבינו את החומר אין להם שום מענה, במקרה הטוב ביותר התלמידים מחכים לשיעור הבא ורק אז ישאלו את המורה, כמובן שהמורה מחויב ללו"ז ולכן התשובה תהיה בהרבה מקרים בהתאם, לעומת זאת בגישה האינטרנטית התלמיד תמיד רשאי לשאול כול שאלה, המענה מהיר ביותר (עוד באותו היום) והכי חשוב, התלמיד תמיד יכול לחזור אחורה בשיעור!
סלמן קאהן, מייסד האוניברסיטה האינטרנטית הראשונה אומר שהעיקר כיום הוא העברת הידע. את העברת הידע, בעזרת הטכנולוגיה של היום, ניתן להוזיל עשרות מונים ביחס לשיטות המיושנות, ובנוסף להעלות את רמת הלימוד פי כמה וכמה! הכול תלוי בך, האם אתה
מעוניין להתקדם למאה ה-21 ולהנות מהתוצאות הטובות ביותר?
בנימה אישית, אני עדיין זוכר כשלמדתי באוניברסיטה והתחום היה בחיתוליו, נכחתי במס' מאוד מצומצם של תרגולים, שלא
לדבר על כך שבשיעורים בכלל לא הייתי. חודש לפני הבחינה המסכמת גיליתי שניתן למצוא את כול השיעורים באינטרנט באתר
האוניברסיטה (כמו שקיים היום בחינות של
בגרות במתמטיקה באינטרנט), שבוע לאחר הבחינה קיבלנו את הציונים ומתוך כיתה של 300 תלמידים שרובם נכחו בכול השיעורים הייתי בין 5 הראשונים.